To online marketing δημιουργεί πληθώρα δεδομένων που μας βοηθάνε να παρακολουθούμε την στρατηγική μας και εάν πρέπει να επαναπροσδιορίζουμε τις ενέργειες μας. Μα πως θα παρακολουθώ τα αποτελέσματα και πόσο μάλλον να συλλέξω σωστά δεδομένα ;
Ξεκινήστε με αυτά τα εύκολα στην παρακολούθηση μέτρα απόδοσης:
Website Analytics
Τα δεδομένα που συλλέγουμε από την επίσκεψη χρηστών στον ιστότοπό μας είναι πάρα πολύ σημαντικά . Βλέπουμε από ποια κανάλια έρχονται και πόσοι ώστε να μπορούμε να διαμορφώσουμε μία τακτική και να μας βοηθήσει στην λήψη αποφάσεων. Ένα παράδειγμα είναι ότι μπορεί η σελίδα μας να μας έφερε 4 πωλήσεις online που είναι μεγαλύτερες από ΄τι από 10 επισκέπτες στο φυσικό μας κατάστημα. Ένα βασικό και πολύτιμο εργαλείο παρακολούθησης του website είναι το Google Analytics , το οποίο είναι δωρεάν. Φυσικά υπάρχουν και αλλά εργαλεία περισσότερα εξειδικευμένα με μεγαλύτερες δυνατότητες στο να παρακολουθούμε και να κατανοούμε καλύτερα τον χρήστη.
Clickthroughs
Το πιο βασικό και σίγουρα πολύ αξιόλογο μέτρο είναι η αναλογία κλικ (διάδραση) προς αριθμό εμφανίσεων. Μας δίνει ξεκάθαρο αποτέλεσμα για τις εικόνες , τα μηνύματα ή τις προσφορές μας , σε συνδυασμό σε ποιο σημείο τις τοποθετούμε στην σελίδα μας.
Μετατροπές – Conversions
Πόσα άτομα που βλέπουν τις διαφημίσεις σας «μετατρέπονται» σε αγοραστές ή προβαίνουν σε μια συγκεκριμένη ενέργεια, όπως η συμπλήρωση μιας φόρμας ή την εγγραφή σε newsletter. Παρακολουθώντας τα ποσοστά μετατροπών μας βοηθά να έχουμε μια καλύτερη εικόνα για το πιες ενέργειες πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να είναι πιο αποδοτικές ως προς το κόστος.
Landing pages
Μια landing page (Ιστοσελίδες προορισμού) είναι μία σελίδα στον ιστότοπό σας όπου έχει μια συγκεκριμένη δομή ώστε να οδηγήσει το χρήστη να πάρει μέρος σε μία ενέργεια ,είτε αυτή είναι εγγραφή , είτε είναι πώληση ενός προϊόντος και υπηρεσίας. Η δημιουργία ενός σωστού landing page πρέπει να είναι απλή και ξεκάθαρή ώστε να πάρετε πίσω σωστά και μετρήσιμά αποτελέσματα.
Phone Ads
Η χρήση αριθμού τηλεφώνου στις διαφημίσεις σας επιτρέπει να βλέπετε πόσες ακριβώς κλήσεις έχει δημιουργήσει η καμπάνια σας. Και εδώ πάλι στο Google Ads έχετε την δυνατότητα να παρακολουθείτε τις κλήσεις ανά διαφήμιση ώστε να προσαρμόζετε το διαθέσιμο budget σας. Να θυμάστε ότι καλές οι διαφημίσεις αλλά ακόμα καλύτερες όταν είναι αποδοτικές .
Δώστε την απαιτούμενη βάση στα δεδομένα σας και αυτά θα σας αποζημιώσουν ανάλογα.